lördag 30 juli 2011

Början

Jag vet ju inte vart jag ska börja. Det finns ju så mycket att berätta! Kanske från början, i juni? Eller från nu, idag när jag råkade köpa tre par skor (på 10min försök slå det om du kan!) och blev vegetarian?

CIMG4109CIMG4211CIMG4209CIMG4135

Jag börjar med att bjuda på lilla L som sover under en gammal båt och en presenning, den första fisken – en ful gädda, och det vi tror är björnbajs som vi såg på vår första promenad utanför trädgården och slutligen jag som ligger i gräset framför huset och försöker insupa att vi äntligen var framme.

CIMG4364

Jag har inte haft något smink sedan skolavslutningen och har därefter heller inte tvättat ansiktet med något annat än vatten vilket gjort att jag inte behövt använda någon ansiktscreme. Fantastiskt! Inte någon form av hudlotion har jag behövt, säkert eftersom vi bara tvättat oss varannan dag. Är det inte otroligt egentligen vad vi gör med oss själva? Vi tar bort hudens naturliga skydd med kemikalier så att vi måste ha på massa artificiellt kladd på oss för att inte torka ut.

Vilken skogsmulle jag håller på att bli va?

7 kommentarer:

annas alster sa...

Välkommen tillbaka! Ser fram emot att läsa om hur ni har haft det.

Malin på pastill.nu sa...

Jag tror jag jan shoppa i samma tempo, haha :)
Välkommen till vegetarianerna, härligt att höra :)

Sofia sa...

Åh vad kul med en liten rapport! Vad mysigt det ser ut. Håller helt med angående alla hudprodukter, själv tvättar jag ansiktet var tredje fjärde dag när jag tvättar håret. Går utmärkt, jag har kanonhud! Nu när du är inne på dessa funderingar bara måste du läsa "Badskumt"! Eller är det kanske den du har läst? ;-)

Elise sa...

Ser hääärligt ut! Och jag har nästan hela livet endast tvättat ansiktet med vatten och sällan haft några större problem med hyn, behövt lite återfuktande på vintern kanske... är övertygad om att alla dessa cremer gör mer skada än nytta!
Och jorå, ser ut som om ni träffat på björnbajs!

Slow-Eva sa...

Problemet är väl när man sminkat sig? Vad ska man använda när inte bara vatten räcker?

Tack för boktipset, har inte läst den :)

Ang björnbajset fick vi efter att vi lämnat stugan veta att grannarna sett björn i dungen bakom huset...!

Malin på pastill.nu sa...

Jag tvättar mig med naturliga oljor bara. Har perfekt hy :-)

http://www.theoilcleansingmethod.com/

Och barnen kör jag enbart balsammetoden på (har aldrig tvättat deras hår med schampoo). Har dock inte använt det på mig själv än..

http://lockig.se/balsammetoden.php

Malin på pastill.nu sa...

Jo förresten, använder du mineralsmink? Utan bismuth? Det är ju faktiskt en naturlig produkt, på riktigt :-) Sminkar mig bara med mineralsmink från Everyday Minerals så när som på mascara, som jag ska leta upp en eco-variant på nästa gång jag shoppar.